سطر اول„
ايالات متحده اسراييل
این عنوان یکی از گزارشهای سایت بی بی سی هست. از انجاییکه بی بی سی تو ایران فیلتر شده عین گزارش رو اینجا میارم. ظاهرا این لابی صهیونیستها تو امریکا انقدر شورشو دراوردند که صدای امریکاییها درامده.

از اینجا هم میتونین اصل گزارش رو از سایت "کانتر پانچ" بخونین.




رابرت فيسک که معمولا برای نشريه اينديپندنت لندن قلم می زند، اخير مقاله ای انتقادی در نشريه اينترنتی "کانتر پانچ" منتشر کرده است به عنوان "ايالات متحده اسراييل".
آقای فيسک در ابتدای نوشتار خود به نقل از جان ميرشايمر و استيفن والت دو محقق دانشگاهی به اظهارات آنان در مقاله ای تحقيقی درخصوص اهميت اسراييل در سياست خارجی آمريکا می نويسد: "آمريکا مايل است که امنيت خود و بسياری از متحدينش را به منظور ارتقا منافع اسراييل کنار بگذارد. "

رابرت فيسک در ادامه به نقل از اين دو در خصوص اسراييل می نويسد: "اسراييل در جنگ با تروريسم نقطه ضعف است و اينکه بزرگترين گروه حامی اسراييل يعنی کميته روابط عمومی آمريکايی اسراييلی موسوم به ايپک در واقع عامل يک کشور خارجی است و دارای جا پای قوی در کنگره (امريکا) است (و اين نفوذ در کنگره) به حدی است که سياست آمريکا در قبال اسراييل در کنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار نمی گيرد و همچنين اين گروه محققينی را که عليه اسراييل موضع می گيرند مورد انتقاد قرار می دهد."

آقای فيسک در ادامه به يکی ديگر از مقالات استيفن والت اشاره دارد که در آن آقای والت به برخورد ايپک به محققين ضد اسراييلی اشاره کرده و گفته: "ايپک به طور مستمر اعضای کنگره را که فکر می کند به اندازه کافی مواضع دوستانه ای در قبال اسراييل ندارند مورد هدف قرار داده و به برکناری آنها از مقامشان با استفاده از کمک مالی به مخالفانشان، کمک می کند."

آقای فيسک در ادامه به انتقاد از نشريات و رسانه های آمريکايی می پردازد که از نظر وی با توسل به طرق مختلف از جمله چاپ خلاصه شده اين مقاله، چاپ آن پس از حدود دو هفته تاخير از انتشار آن و يا درج آن در صفحات داخلی به نوعی از تاثير آن می کاهند.

وی به نقل از آقای والت می نويسد: "ما نمی گوييم که نوعی توطئه وجود دارد. لابی اسراييلی حق دارد که به فعاليت خود ادامه دهد. تمامی آمريکاييها دوست دارند در لابيها فعاليت داشته باشند. اما آنچه که ما می گوييم اين است که لابی طرفدار اسراييل تاثير منفی بر منافع ملی آمريکا دارد و اين مساله بايد مورد بحث و گفتگو قرار گيرد."

به گفته آقای والت مسايل مهمی در خاورميانه وجود دارد که بايد با آنها با روشنی برخورد شود از جمله "دولت حماس و اينکه چگونه بايد با آن برخورد کنيم."

آقای فيسک در ادامه مقاله خود می نويسد که دلايل روز افزون زيادی وجود دارد که لابيهای طرفدار اسراييل و محافظه کاران نو در آمريکا قدرت می گيرند.

نويسنده در ادامه اين اظهارات به لغو اجرای نمايش "اسم من راشل کوری" است اشاره دارد که بر اساس نوشته های يک دختر جوان آمريکايی تهيه شده است که در غزه توسط يک بولدوزر اسراييلی در سال 2003 کشته می شود. آقای فيسک می گويد که لغو اجرای اين نمايشنامه آمريکاييهای يهودی تبار ليبرال را به متعجب کرد و ادامه می دهد که شکايتهای آمريکاييهای يهودی تبار باعث لغو اين نمايش شد.

آقای فيسک در ادامه به نقل از فيليپ ويس در مقاله ای در نشريه "نيشن" می نويسد: "چطور است که غرب جهان اسلام را در مورد مساله کارتونهای پيامبر اسلام مورد انتقاد قرار می دهد، در حاليکه يک نويسنده غربی که سخنانی در دفاع از فلسطينيان ابراز می کند، سرکوب می شود. چرا اروپا و خود اسراييل در مقايسه با ما در اينجا (آمريکا) می تواند گفتگوهای سالمتر و شفافتری درباره موارد حقوق بشر فلسططنيان داشته باشند."
نوشته شده در 7:05 a.m. توسط مسافر.
بدون شرح...
نوشته شده در 9:43 a.m. توسط مسافر.
Pray
این دعا رو از طریق ایمیل دریافت کردم. خیلی ساده و زیباست.


You never know when God is going to bless you!! Good things happen when you least expect them to

Dear God, I thank You for this day. I thank You for my being able to see and to hear this morning
I'm blessed because You are a forgiving God and an understanding God. You have done so much for me and You keep on blessing me
Forgive me this day for everything I have done, said or thought that was not pleasing to you. I ask now for Your forgiveness
Please keep me safe from all danger and harm. Help me to start this day with a new attitude and plenty of gratitude. Let me make the best of each and every day to clear my mind so that I can hear from You
Please broaden my mind that I can accept all things. Let me not whine and whimper over things I have no control over.And It's the best response when I'm pushed beyond my limits. I know that when I can't pray, You listen to my heart. Continue to use me to do Your will. Continue to bless me that I may be a blessing to others. Keep me strong that I may help the weak... Keep me uplifted that I may have words of encouragement for others

I pray for those that are lost and can't find their way. I pray for those that are misjudged and misunderstood. I pray for those who don't know You intimately. I pray for those that don't believe

But I thank you that I believe. I believe that God changes people and God changes things. I pray for all my sisters and brothers. For each and every family member in their households. I pray for peace, love and joy in their homes that they are out of debt and all their needs are met

I pray that every eye that reads this knows there is no problem, circumstance, or situation greater than God. Every battle is in Your hands for You to fight

I pray that these words be received into the hearts of every eye that sees it

God Bless

God I love you and I need you, come into my heart, please
نوشته شده در 8:30 a.m. توسط مسافر.
ویروس چینی
بالاخره فرصتی دست داد تا به قول معروف آپ کنیم. البته بعد از یه مریضی مشتی ۴ روزه.
روز چهارشنبه گذشته ۲ تا از همکاران چینی ما با سرماخوردگی شدیدی وارد محل کار شدند. از همون اول معلوم بود که امروز از دست اینا نمیشه سالم در رفت. جاتون خالی انگار با هم مسابقه گذاشته بودند. تصمیم گرفتم هر جوری شده با هاشون روبرو نشم،
ولیکن دعوت به جلسه همه چیزو خراب کرد. از همون بعد از جلسها احساس کردم که به ویروس محترم آلوده شدم. روز اول حالم زیاد بد نبود ولی روز دوم سرماخوردگی ما شروع شد. و روز سوم به اوج رسید به صورتیکه چنان تب و لرزی رو تا به حالا تجربه نکرده بودم. با خودم گفتم ما که شانس نداریم یا از این چینیها انفولانزای مرغی گرفتم یا سارز.

خلاصه رو این حساب رفتیم دکتر، کی؟ روز چمعهGood Friday که هیچ جایی تو این کانادا باز نیست.
ناچارا راهی بیمارستان شدیم اونم بخش اورژانس. تو بخش اورژانس اینجااول باید یه پرستار شما رو ببینه و تشخیص بده که چقدر وضعیت شما اورژانسی هست. پس از اون میرید تو نوبت، البته اگه کسی زودتر ازشما بیاد و وضعیتش از شما اضطراریتر باشه اون زودترسرویس می بینه.

چشمتون روز بد نبینه همین باعث شد ۵ساعت منتظر بشینیم(قابل توجه انهایی که فکر مینکنن ما اینجا خیلی بهمون خوش میگذره.) در این میون یک پرستار ما رو صدا زد که ازمایش خون بگیره که تا قبل از این که دکتر مارو ببینه جوابش اماده باشه . ۳ تا نمونه گرفت گفتم یکیش برای اینکه ببینن سارزدارم یا نه، یکیشم برای انفولانزای مرغیه ولی آخریشونفهمیدم برای چی گرفت، فکر کنم برای انفولانزای خروسی بوده.

یه ۳ ساعتی از انتظارمون گذشته بود که یک آقای میانسالی با یه تیپ انچنانی که گفتیم بابا حتما یارو یه ۴ ،۵ تا کارخونه داره وارد بخش شد. از راه رفتنش معلوم بود که خیلی از خود راضی تشریف دارن. بعد از این که پرستار دیدش یه ۱۰ دقیقه منتظر شد دید خبری نیست رفت پیش یکی از پرستارها و ازش راجع به زمان انتظار پرسید پرستار گفت بین ۲ تا ۴ ساعت بسته به وضعیت مریض. چونه زدن شروع شد که من کار مهمی دارم و غیره و ذالک. و هر بار جواب می شنید که باید مثل بقیه صبر کنی. در نهایت گفت من به این بیمارستان کلی کمک مالی کردم. پرستار گفت ممنون از کمکتون ولی باید مثل بقیه صبر کنی. یاد وطن عزیز افتادم که این جور افراد اولا گذرشون به بیمارستانهای دولتی نمیافته ثانیا با یه تلفن به آقای رئیس یا یه رشوه نا قابل تموم مسائلشون حل میشه.

بعد از ۵ ساعت موفق به دیدن آقای دکتر شدیم، ایشون بعد از یه معاینه جزیی فرمودند خودت خوب میشی فقط باید دورش تموم شه. گفتم
بابا حالا یه آمپول تب بری قرصی چیزی بده که لااقل دلمون خوش باشه که اینهمه وقتو بیخودی منتظر نشدیم. گفت استامینوفن بخور تبت بیاد پایین.
اینم از دکترهای اینجا مطمنا اگه ایران بودم با یه کیسه پر از دارو بر میگشتم خونه.

تا بعد،
یا حق.
نوشته شده در 1:35 p.m. توسط مسافر.
eXTReMe Tracker
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com