سطر اول„
سال نو مبارک
نوشته شده در 9:24 a.m. توسط مسافر.
تظاهرات ضد جنگ در زیر گنبد کبود

تعطیلات پایان هفته ای که گدشت میشه گفت یکی از شلوغترین تعطیلات من بود. برای اولین بار وقتی یکی از همکاران روز جمعه پرسید آیا برنامه ای برای پایان هفته داری گفتم خیلی.
روز شنبه روز سالروز حمله آمریکا به عراق بود و روزی که تظاهراتهای ضد جنگ در خیلی از نقاط دنیا برگزار شد. در این میان تورنتو هم شاهد چنین تظاهراتی بود. نکته جالب این جا بود که تو تورنتو هر کسی که یه عقده ای از آمریکا داشت شرکت کرده بود. از کمونیستهای شوروی با پرچم شوروی سابق تا کمونیستهای کوبا با پرچم کوبا. در این میان یه پلاکاردم متعلق به کمونیستهای ایران بود که از دنیا خواستار قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده بود ما که ارتباط شو با تظاهرات ضد جنگ نفهمیدیم.
جدای از این حواشی پلاکاردهایی که خواستار خروج آمریکا از عراق و عدم حمله به ایران شده بودند همه جا پر بود. با خودم گفتم حالا من به خاطر ایران اومدم این کانادایی ها برای چی میان؟ واقعا که ارزش قائل شدن برای صلح و انسانیت رو باید از اینها یاد گرفت.
از میان سخرانیها سخنرانی سربازان آمریکایی که از جنگ فرار کرده بودند و به کانادا پناهنده شدن از همه جالبتر بود. پناهندگی این سربازان در دست بررسی است و به احتمال زیاد رد میشه به خاطر همین کلی گروه کوچیک و بزرگ دارن از اینها حمایت میکنن که دیپورت نشن.


بعد از تظاهرات در زیر گنبد کبود رفتیم زیر گنبد کبود. فستیوالی که به همت گروههای مختلف ایرانیان تورنتو برگزار شده بود و انصافا خیلی زحمت کشیده بودند. از طرفی مردم هم استقبال خیلی زیادی کرده بودند به طوری که روز اول ما با اینکه ساعت ۴ بعد از ظهر انجا بودبم تمام بلیطها تمام شده بود و ما با پررویی و شانس تونستیم ۲ تا برنامه ببینیم. ولی روز دوم خودمونو ساعت ۲ رسوندیم انجا و بعد از ۲ ساعت تو صف منتظر شدن بلیط ۳ تا برنامه رو گرفتیم. خلاصه واقعا دستشون درد نکنه. بی بی سی گزارش مفصلی از این برنامه تهیه کرده که از اینجا می تونین بخونین.
نوشته شده در 1:30 p.m. توسط مسافر.
تظاهرات ضد جنگ
امسال قراره که تظاهرات گسترده ای بر علیه جنگ در عراق در تورنتو و سایر نقاط جهان برگزار بشه. صرفنظر از این که همین جور مردم بیگناه تو عراق دارن کشته می شن، امکان جنگ جدید بر علیه ایران هم وجود داره بنابراین هر گونه کمک و شرکت در حرکات ضد جنگ کمک به خودمونه. از اینجا لیست تظاهراتهای ضد جنگ در سایر نقاط دنیا رو می تونین پیدا کنین.و اینجا هم لینک سایت ضد جنگ در کاناداست.

نوشته شده در 9:42 p.m. توسط مسافر.
درباره پدر فكري «القاعده»
اين عنوان يک مقاله در سايت بازتاب است (از اينجا مي تونين مقاله رو بخونين.)که در آن به بررسي افکار ابن تيميه پدر فكري «القاعده» مي پردازه. چيزي که در اين مقاله به نظر من جلب توجه مي کنه اين مطلب است که "او با انديشه و عقل بکلي مخالف است و خواستار الغاء عملکرد عقل از تمام شئون زندگي است و با فکر کردن و انديشيدن دشمن است مگر اينکه آن فکر و انديشه در راستاي تاييد نقل و احاديث باشد. ".

واقعا کجا در اسلام عقل نفي شده، فکر مي کنم اين آقا حتي يک بار قرآن نخونده و گرنه چندين بار به عبارت "افلا تعقلون(آيا انديشه نمي کنيد.)" بر مي خورد.
نکته جالب اينکه اين دقيقا طرز تفکر کليساست که مي گه وقتي مي خواي وارد کليسا بشي عقلتو بزار دم در. و اين خودش نشون ميده که منبع فکري اين آقا از کجاست و چه کساني بدنبال بدنام کردن اسلامند. واقعا بايد به استعمار قديم و جديد دستمريزاد گفت.

از اين که بگذريم اينجا لينک يه سايت اسراييلي هست که يه مسابقه کاريکاتور ضدسامي برگزار کرده و خبرشو روزآنلاين داده ادعاشونم اينکه ما "ما به دنيا نشان داديم که مي توانيم توهين آميز ترين و بهترين کاريکاتور هاي ضد سامي را خودمان طراحي کنيم. هيچ ايراني نمي تواند ما را شکست بدهد." بد نيست ببينين خودشون راجع به خودشون چي فکر مي کنن.
نوشته شده در 9:09 a.m. توسط مسافر.
بک سوال؟
براي من هميشه اين سوال مطرح بوده که مگر نه اينکه در صدر اسلام پيامبر و ائمه لباس مثل بقيه مي پوشيدن ودر جمع طوري مي نشستند که کسي که تازه وارد مي شده نمي تونسته تشخيص بده که کي پيامبر يا يکي از ائمه است .
چطور الان اين جماعت روحاني لباس مخصوص به خود دارند و حتي اين لباس رو مقدس مي دونند.

سوال من به طور مشخص اينکه آيا کسي مي دونه منشا لباس آخوندها از کجاست؟ و از کي و کجا باب شد؟

من که شباهتي بين اين لباس و لباسهاي عربي نمي بينم. نمي دونم چطور مي گن که اين لباس، لباس رسول ا... هست.
شايد بايد اين سوال رو از طراحان لباس انگليس در ۲۰۰ سال گذشته پرسيد.
نوشته شده در 8:00 a.m. توسط مسافر.
eXTReMe Tracker
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com